زنده گی نامه و وصیت نامه شهدای دیزج خلیل. داود مهر آرا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 182
نویسنده : بيك بابا

توجه:اطلاعات ارایه شده زیرصرفاً گپی از سایت های اینترنتی است

شهید داوود مهر آرا

فرزند آغا بالا

اسارت:1359

شهادت : 1392/2/10

سخنان امیر سرتیپ حیدری در مورد شهیدمهر آرا

 

شهید داود مهرآرا از ماه‌ها قبل از آغاز جنگ تحمیلی در تنگه‌ی چزابه مظلومانه جنگید و ۱۰ سال در سیاه‌چال‌های صدام اسیر بود،.

شهید مهرآرا به تعبیری دیگر، نمونه‌ی مجسمی از صبر و بردباری و مظلومیت و پایداری بود. مظلومیت این شهید بزرگوار در جان‌فشانی و ایثارگری‌های خاموشی است که در هیچ رسانه‌ای گفته نشده است، چراکه ماه‌ها قبل از 31 شهریور 59، رژیم بعثی عراق، پایگاه‌های مرزی ایران را مورد تهاجم قرار داد و منطقه‌ی چزابه که یگان محل خدمت شهید مهرآرا بود، از ماه‌ها قبل توسط دشمن به‌شکل ناجوانمردانه‌ای مورد حمله واقع شده بود و این عزیزان ما با مظلومیت از میهن خود دفاع می‌کردند.

روح حاکم بر تصمیم‌گیری‌های آن زمان در اختیار بنی‌صدر ملعون بود و اطلاع‌رسانی و جان‌فشانی‌هایی که شهید مهرآرا و همرزمانش در مرزها انجام می‌دادند، برای دار و دسته‌ی بنی‌صدر قابل قبول نبود و آن‌ها مترصد ایجاد تغییر در مسیر انقلاب اسلامی بودند؛ اما این شهدا با غیورمردی در برابر دشمن مقاومت کردند.

شهید مهرآرا، مظلومانه در تنگه‌ی چزابه جنگید و به اخم‌ سلسله‌مراتب آن زمان، اعتنایی نکرد. آن‌ها پایداری و رشادت کردند و ذره‌ای از خاک میهن را به دشمن ندادند و اجازه ندادند که چکمه‌های دشمنان کثیف به خاک میهن اسلامی وارد شود.

او اول مهر 1359 به اسارت دشمن درآمد و 10 سال در سیاه‌چال‌های رژیم صدام مقاومت کرد و این اسارت، با اسارتی که در چند سال بعد از آن اتفاق افتاد، متفاوت بود چراکه اگر چند سال از جنگ بگذرد، رزمندگان با فرهنگ دفاعی آشنا می‌شوند، اما این‌که یک نفر یک روز بعد از جنگ اسیر شود، باید صبر و تحمل زیادی داشته باشد.

: صبر، استقامت و پایداری این شهید، نشأت‌ گرفته از ایمان و باور ایشان و همرزمان او بود و شاهد بودیم این شهید 10 سال در سیاه‌چال‌های رژیم بعث اسیر بود، اما خم به ابرو نیاورد و از کیان و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد و حتی بعد از اسارت نیز در خدمت به نظام اسلامی کوتاهی نکرد و دوباره در لشکر 92 به خدمت پرداخت.

‌ این شهید گران‌قدر همچنین بعد از دفاع مقدس و با وجود تحمل 10 سال اسارت، به‌ عنوان مدیر عملیات نیروی زمینی ارتش به نظام خدمت کرد.

خانواده‌ی شهید مهرآرا، خانواده‌ای شریف، نجیب و از‌خودگذشته است: خانواده‌ی این شهید 10 سال غربت او را تحمل کرد و عاشقانه انتظار وصال او را کشید و با وجود این‌که این شهید بعد از 10 سال اسارت وضعیت جسمی خوبی نداشت، اما خانواده‌ی او، عاشقانه از وی حمایت کرد.

من به عنوان همرزم و همسنگر شاهد بودم که شهید مهرآرا با تمام وجود در یک جبهه واحد علیه کفر جنگید و شهادت وی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض می کنم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی در پایان با قدردانی از خانواده مهرآرا ادامه داد: خانواده بزرگوار از وی طرفداری کردند و او را در شادی و غم همراه بودند لذا امروز  وی بالای دستان پرمحبت و پرمهر به سوی خداوند تبارک تشییع و بدرقه شد.






مطالب مرتبط با این پست
.